Název: Name: | Curtiss P-40K Warhawk | Curtiss P-40K Warhawk |
Originální název: Original Name: | Curtiss P-40K Warhawk | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.08.1942-DD.MM.1942 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York DD.MM.1942-DD.MM.1942 Curtiss-Wright Corp., Louisville, Kentucky | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1942-DD.12.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 300 (z toho 1 110 s dlouhým trupem) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.06.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2903 kg | 6400 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3810 kg | 8400 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4536 kg | 10000 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,370 m | 37ft 3,6in |
Délka: Length: | 10,160 m | 33ft 4in |
Výška: Height: | 3,760 m | 12ft 4,in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,92 m2 | 235.94 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 173,814 kg/m2 | 35.6 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Allison V-1710-73 (F4R) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 991 kW a 857,5 kW v h= 3 600 m. Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 360 mm. | Allison V-1710-73 (F4R) twelvee-cylinder Vee liquid cooled engine rated at 1,325 hp for take-off and 1,150 hp at 11,800 ft, driving a three-blade constant-speed Curtiss Electric propeller of diameter 11ft. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 604 l a přídavná nádrž o objemu 196, 289, 578 nabo 655 l. | 133 UK gallons and one drop tank under the fuselage of the following volumes: 43 or 63.5 or 127 or 144 UK gallons. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 595 km/h v 6096 m | 369.7 mph in 20000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 467 km/h v ? m | 290.2 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,97 m/s | 2159.4 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,5 min do 4572 m | 7,5 min to 15000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8534 m | 28000 ft |
Dolet: Range: | 1127 km | 700.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2575 km | 1600 mi |
Výzbroj: Armament: | 6x pevný kulomet Colt-Browning M-53-M2 ráže 12,7 mm (295 náboj na hlaveň) Pumový náklad: do hmotnosti 318 kg (1x 227 kg a 2x 44,5 kg) | Six fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M-53-M2 machine-guns in wings 295 rpg. Bomb load: One 500 lb bomb under fuselage and two 100 lb bombs under a wings. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | P-40K-1 a P-40K-5 měl délku trupu - 9,490 m P-40K-10 a pozdější výroba měly délku trupu - 10,160 m. Tato verze měla nejvyšší hmotnost ze všech Warhawků. Výroba se rozjela po zrušení Curtisse P-60 | The P-40K series marked the introduction of the more powerful Allison V-1710-73 (F4R) engine, this engine had an automatic boost control. The P-40K-1-CU and P-40K-5-CU were generally similar to late-production P-40Es except for the more powerful Allison engine were length 31ft 1,6in. The P-40K-10s and later production blocks had the longer fuselage that was introduced on the P-40F-5-CU. The P-40K-15-CU was lenght 33ft 4in. It was also supplied to the Commonwealth air forces as the Kittyhawk Mk. III. |
Zdroje: Sources: | Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0 William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume Four, Doubleday, 1964. www.joebaugher.com http://www.airwar.ru/enc/fww2/p40m.html archiv autora |